Zie ook: www.johandeboose.eu

dinsdag 23 juni 2009


Ik zoek gradaties van wreedheid.
Ik verzamel de gruwelijkste details van de Twintigste Eeuw.
Ik tracht door te dringen tot de geringste nuance, zodat er geen enkel overzicht meer is, geen gelijkenissen meer tussen de talloze deeltjes waaruit een situatie bestaat, en uiteindelijk ook geen verschil meer.
Ik pas de kwantummechanica toe op een verhaal: ik ontleed atomaire deeltjes.
In de stapel boeken zie ik: Ivo Michiels, David Mitchell, David Grossman, Anatoli Mariëngof...

Geen opmerkingen:

Blogarchief

Over mij

Mijn foto
Belgium
auteur van fictie, non-fictie, poëzie en toneel. Recentste publicaties: -De historische roman BLOEDGETUIGEN (de Bezige Bij), inmiddels aan een 3de druk toe, genomineerd voor de Gouden Boekenuil en bekroond met de Cutting Edge Award en de Halewijnprijs. -Gaius (1ste deel van trilogie Het Vloekhout) (De Bezige Bij) -Jevgeni (2de deel van trilogie Het Vloekhout) (De Bezige Bij) -Oktober (liefdesroman ten tijde van de Russische Revolutie) (Lannoo) -Het vloekhout, roman (De Bezige Bij) -Dondersteen (De Bezige Bij) -MOMENTEEL bezig aan "Joegoslavië, een geschiedenis" (publicatie in 2025 bij De Bezige Bij)